Saturday, November 15, 2008

13th times! PETROSAINS

TANGGAL 12 NOV 2008- Aku selaku guru pembimbing Kelab Usahawan Muda SMKBS telah mengikuti rombongan yg diadakan ke Petrosains, KL. huhuu... Punya la duk kt PJ. Tapi aku xpenah ke Petrosains tu. Ntah ape sebab ntah? Hehehe..

40 org students yg ikut rombongan nih! 4 cikgu yg memantau iaitu Cikgu Sarina, cikgu Suhaibah, cikgu Sae (besfren aku) n aku la.. Mula2 skali kitorg gi Muzium Telekom. Slama ni, aku xtau pun ade muzium telekom tuh 1st time masuk gak selain xpenah masuk Petrosains. Kehkehkeh..

Ok gak la kt ctu.. Mcm2 telefon dr zmn dolu2 hingga la zmn skang ni.. Punye besau la kabel2 yg digunakan zmn dolu2 tu utk menyambungkan talian dr dalam kwsan tempatan aje. (maksudnya dari taman yg same.. Klo kt umah aku mula dr 03-778...., so klo tempatan tu kirenya gunakan awal yg sama la..faham?) Then, skang ni, pakai menara je atau mangkuk2 satelit utk smbgn ke talian di merata tempat. Hebat sungguh manusia ni, kan?

Then ada la sorg penyambut tetamu kitorg kt muzium tu. Muka dia sebijik cm muka kezen aku.. Tapi versi da besa. Cun...

Pas penat g Muzium Telekom, kitorg g la Petrosains. Punya la ramai budak2 sekolah.. Ade yg dr KL pun ade..Dorg tu xde ms lain ke nak g Petrosains nih? (poning kopalo den..). Nak tau ape beruntungnya jd cikgu bw budak2 g rombongan? Cikgu2 dpt tiket free... Diulangi, dapt tiket free..hehehe...Sonot2..

Aku yg xpenah pegi Petrosains ni, memenuhi masa yg ade kt dlm tu dgn semaksimum mungkin..hehehe..Gayat gak aku..Tapi xfeeling sgt sbb tgh2 pejalanan aku rs pening semacam. Agaknya aku terhidu bau bdn budak sekolah yg menusuk ke hidung aku..

Korg pun, bleh la tgk aksi2 aku sepjg rombongn ni ye...

Aku yg gembira nak capai bebola api kt atas tu. Mat Salleh blkg aku pun compius tgk aku yg pelik ni..


Bergayut dengar crite zmn dolu2 kt telefon tu. Yg kat tepi tu, telefon zmn dolu2.


Aku dgn telefon2 jenis old school..

Tiket yg free n aku-sae yg jakun dgn kamera yg boleh ubah2 muka..

1 comment:

MiSaE said...

sketnyer pics kamu..hahha..