Monday, October 26, 2009

33th times! OUR HOLIDAY...

TRIP TO TERENGGANU..

Tanggal 16 Okt- Pkul 8.30 mlm, aku n husband dlm perjalanan ke Terengganu mengikut rombongan sek husbandku. Rombongan ni bwk budak2 thn 6 yg dah abis UPSR. Tapi ade gak bdk th 4 n thn 5. Xtau la rombongan ape..Yg penting, aku tukang ikut jek....

Sampai di Masjid Kuala Berang dlm pkul 6.00pg, kami sume g solat subuh,bersihkan diri. Pastu,ktorg gi mkn nasi dagang....Huhuhuh...Baru la rasa cm duk Trganu..

Then, ktorg trus gi Tasik Kenyir..Naik bot.Bayaran yg dikenakan RM10 sorg..1 bot bleh naik 8-9
org jek..


Pemandangan di Tasek Kenyir..


Menaiki bot....nasib baik xmabuk tasik...

Then, ktorg meneruskan lagi perjalanan ke merata2 tempat. Last skali utk aritu,ktorg g Taman Tamadun Islam.

Di salah satu monumen yg ade di Taman Tamadun Islam..

Penat gak la 1 ari bejalan.Sampai tempat penginapan,lebih kurang waktu magrib.Penat giler...Kaki pun dah naik bengkak.Almaklumla...dah nak masuk 7bulan baby ni..

Malam tu mmg aku xkuar bilik pas mkn mlm.Malangnya kami xdpt duk sama bilik.Nasib baik aku duk 1 bilik ngn isteri ustaz sek tu.Bleh la borak2 pjg.Ingatkan nk tido trus,tp borak punya borak, pkul 1.00pg baru tido...huhuhu...

Esok paginya, nak shoping di Pasar Payang..BESTTTTTT...I LIKE!!!! Pegi pasar tu pg2, kedai pun,ade bbrp je bru bukak.Aku dah siap target dah ape nk bli.Dr dlm bas lg aku dah rancang nk beli kain baju batik kaler pink-purple n makanan mcm asam2...

So, hsband ku pun menuruti ke mana aku pegi utk mencari apa yg aku hajati...Then, dapatla 1 pasang kain yg mmg aku pandang,trus bekenan...hehehe

Kain yg aku plg berkenan pd masa itu..

Lepas gi Pasar Payang, ktorg ke Losong utk membeli kopok lekor utk fmly di umah...Then, pas shoping kopok,time to back home! Di bawah ni, aku selitkan gmbr2 kenangan di Terengganu utk tatapan korg yek!







No comments: