Thursday, October 8, 2009

32 times! BAJU BABY..

BAJU BABY

Tanggal 7 Oktober 2009- Very excited nk g kedai baju baby.. Tu pun pas My husband pujuk sbb bru temankan dia main bowling. 4 games tu...Ayah main boling,ummi duk tgk jek amik gmbr ayah...

Pastu My Lovely Husband kata, "Pasni kita gi econsave nak? Beli jus...Then, klo awal lagi, kita g kedai baby, nak?"

Aku pun menjawab, " Mestilah nakkkkkkk...."

Then, kitorg pun g la Jln Pesta. Di sana, ada 3 kedai barangan bby.. Kedai Fiffy, Kedai Japlo n Anakku. Kitorg pun decide nk g ketiga2 kedai tsebut.

"Kita masuk kedai Fiffy dlu nak?," aku berkata.

Husband ku menjawab, "Okehhhhh"

Dalam kedai tu, mcm2 brg baby ada. Yg penting skang, aku nk mencari baju dulu..Mesti ada baju lengan panjang, lengan pendek, xde lengan. Pastu kna ada plak jenis lubang2, ade yg xde lubang2.. Kat kedai tu, kitorg duk survey harga jek.. Ada 1psg baju bermula dr rm10.90.

Then, kitorg kuar dr Fiffy, beralih plak ke Japlo. Masuk2 je trus cari baju utk bby. Cari punya cari, ade 1 tempat yg semuanya baju yg mengikut kriteria pemilihan aku. Trus pegang..Tu baru pegang je...Sekali dpt pegang, rupanya ade sales. 3 pasang baju, dengan 1 harga..Giler aku trus..

Cari baju utk newborn. Sekali tgk, kecik btul..Mcm xpecaya je bby tu kecik cmtu.Aku pun mnta tgk baju yg sizenya atas skit dr newborn.Ade size 0-6mths. Bru nmpk logik besarnya..
Then aku pun, pilih..Pilih punye pilih, aku teramik 2 packs baju. Setiap pack ade 3 helai baju. So, sumenya dah ade 6 helai baju..huhuu..

Hepi sungguh...Husband kesayangan dah mula surrender memilih baju. Terduduk je tgk aku pilih..Dah pening katanya.HUHUHU....

Last, aku dah tersedar diri. Baik beli skit2...Nnt xterasa sgt duit ni kuar bli baju baby...Then, aku pulang dgn senyum yg memuaskan hati..Akhirnya, anakku, kau dah ade baju skang ni...

Baju baby di bandingkan dengan baju ayah...


Baju yg paling ummi suka....


Baju baby lagi....

No comments: