Friday, December 18, 2009

37 times! MY school HOLIDAYS

MY school HOLIDAYS..
Tanggal coti2 sekolah 2009-Aku nak ke mana lagi? Pulang ke pangkuan ibu dan bapa kesayangan la...Nak manja2 mcm zaman bujang2 dulu..kehkehkeh..Lama aku duk PJ nih. Dalam 2-3 mggu jugak la..Lepas rindu aku kt fmly aku..

Dalam percutian kali ni, aku dpt berjalan ke Mydin Subang Jaya.Tempat feveret aku ms bujang n time hari gaji.Pastu dpt gi Pyramid bersama besfren aku ketika mengajar di Bandar Sunway,dapat mengunjungi nenek n atok di Sabak Bernam dan jalan2 bersama adik2 aku ke Tesco Shah Alam.

Sebenarnya banyak lagi tempat yg aku pegi.Ini tak termasuk gi umah sedara2 lagik...huhuhuu..Momen yg paling best yg dpt korang tgk adalah ketika aku gi berronggeng dgn K.Bong n Sae (Geng Bandar Sunway).Best giler...

Masa tu dah xfikir apa dah..Kitorg kembali berperangai mcm muda2 dulu walaupun aku pregnant 8 bulan n K.Bong dah jadi isteri org utk bbrp bulan..Tinggal Sae jek yg btul2 bujang.. Nak dijadikan cerita,tmpt yg ktorg tuju adalah tmpat mkn..Punye la byk tmpt mkn kt sana, kitorg memilih Medan SElera Jusco.Sebab apa?Sebab mknn kt situ murah..almaklumlah..blom gaji ms tuh!!!Aku mkn nasi goreng kampung spesel,Sae mkn nasi n tomyam,K.Bong mkn mihun goreng ala2 Chinese style,yg mihun goreng nya ada bau asap tu..alaaaa....yg api masuk dlm kuali tuh..Tentu korg tau,kan?

Then, dah dpt tempt duduk, kitorg sambil yum yum, sambil pot ppet la..Apa lagi...Pecah la Arena Jusco tuh dgn suara kitorg jek..Macam2 cite..Dari cite pasal umah tangga, cite pasal X-sekolah yg kitorg ngajar(utk aku n k.bong. Sae still di sek sama),sampai la cite pasal Sae gi umrah..Macam2 la..Xpuas nk bercerita n dgr cite..

Then, kitorg cari plak pokok krismas,sempena Krismas day yg xlama lagik ni. Mencari pokoook tu utk just begambar jek..Ingatkan ade Santa Claus ke,rupanya hampeh...DAh jmpe pokok krismas yg cun tuh, apa lagi,bergambar sakan la...Xsedar diri punye bergambar..kehkehkeh..Nak tgk gmbr2 kitorg?


Dengan K.Bong tersayang..

Bersama pari2 Santa Claus..



Bersama Sae n balloon Shokubutsu..(Sae yg beli,aku yg dpt balloonnya)





Bersama Geng Upin Ipin...kahkahkah..Aku-Kak Ros pd Upin n Ipin tuh..

Dari kiri : Sae (single n mencari Syed), K. bong Ainee(baru kahwin), Aku (mak buyung yg cute)


Asalkan nampak perut,kan kak?


Aku yg cute dgn Sae yg hepi go lucky..

So, dr gambr2 ni, korg bleh bygkan kegembiraan aku bersama besfren aku ni,kan...

Tapi dlm holiday aku ni gak, ade gak yg xbest...Aku xdpt bersama fmly in laws aku ke Aloq Staq menghantar rmbongn meminnag utk adik ipar aku..Jauh sgt..Lagipun nnt aku penat n risau kalu2 aku terberanak kt sana...Huhuhuu..Husband kesayangan ku ikut rombongan tu..Almaklumla,org kuat..Dan aku berjauhan bersama kekasih ku itu selama 3hari..Tak pe..Yg penting,kekasihku itu akan pulang menemuiku pada tarikh anniversary kami,20 Disember 2009 ini. DAn aku menunggu kepulangannya dgn hati yg berbunga2...Sayang husband aku..Muah2..Jiwang la plak..

Ok..sampai sini je cite pasal cuti aku ni.InsyaAllah aku akan bercerita semula apabila aku dlm pantang plak..Nnt aku letakkan gmbr anak kesayangan ku sejurus dia lahir di muka bumi ini dgn selamat...InsyaAllah...doakan semuanya selamat yek!

No comments: